Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015

Μωσαϊκό της δίαιτας Ντουκάν


Το κοτατζ γενικά δεν μου αρέσει ιδιαίτερα. Όμως όταν το πολτοποιείς αποκτά μια υφή πολύ βολική που μπορεί να δώσει πολλές συνταγές. Αποφάσισα να το δοκιμάσω σε γλυκά γιατί δεν έβρισκα πουθενά το quark που αναφέρουν πολλές ξένες συνταγές και τελικά μου άρεσε αρκετά ως γλυκό. Ελπίζω να αρέσει και σε εσάς. Το σιρόπι δεν το αναφέρω στη συνταγή, για να το φτιάξω ανακάτεψα μισή κουταλιά του γλυκού κακάο 1%, 1 κουταλιά της σούπας γάλα σκόνη, μισή κουταλιά του γλυκού ζαχαρίνη και λίγο ζεστό νερό.

Αν αγοράζετε τα μπισκότα του Ντουκάν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά αντί να φτιάξετε. Το γλυκό γίνεται πολύ πιο ωραίο. Να θυμάστε ότι 1,5-2 μπισκότα από αυτά ισοδυναμούν με 1 ανεκτό. 


Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

Ντουκάν μίνι lemon pies


Σκέφτηκα να αξιοποιήσω το λίγο λεμονάκι που μας επιτρέπει ο Ντουκάν και να φτιάξω μερικές λέμον πάι. Ίσως κάποια στιγμή βελτιώσω λίγο τη ζύμη, αλλά κι έτσι είναι πολύ νόστιμες, ειδικά η κρέμα. Ελπίζω να αρέσουν και σε σας.


Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Προφιτερόλ




Δοκιμάστε το προφιτερόλ μου και δε θα χάσετε! Η φίλη μου που κάνει Ντουκάν από τότε που το δοκίμασε μου φωνάζει κάθε μέρα να ανεβάσω τη συνταγή , γιατί ξετρελάθηκε! Άρεσε πολύ ακόμα και άτομα που δεν κάνουν Ντουκάν. Μπορεί να φανεί σαν να παινεύω το σπίτι μου,  αλλά νομίζω ότι είναι το πιο ωραίο γλυκό που έχω φάει ως τώρα.



Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

Φοντάν σοκολάτας


Πρόσφατα μια φίλη μου έστειλε μήνυμα στο  facebook και με ρώτησε αν έχω τη συνταγή για το Ντουκάν φοντάν σοκολάτας. Την είχα δοκιμάσει πριν από πολλούς μήνες, αλλά δεν την είχα φωτογραφίσει κι επειδή δεν μου άρεσε τόσο πολύ όσο άλλες, δεν την έφτιαξα ξανά. Ευτυχώς είχα κρατήσει τη συνταγή και την έδωσα στη φίλη που της αρέσει πολύ. Σήμερα την έφτιαξα ξανά για να  σας την παρουσιάσω και να τη δοκιμάσετε κι εσείς αν θέλετε.

Μπορείτε να το σερβίρετε σε πυρίμαχα μπολ σαν αυτό της φωτογραφίας, ή να το ψήσετε σε φορμάκια σιλικόνης και όταν κρυώσει λίγο να το αναποδογυρίσετε σε πιάτο.


Τη συνταγή τη βρήκα εδώ.

Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2015

Λουκανικοπιτάκια Ντουκάν


Δεν ξέρω αν  πεινούσα πολύ, πάντως αυτά τα λουκανικοπιτάκια μου φάνηκαν πολύ νόστιμα Νομίζω ότι ο αυτοσχεδιασμός μου ήταν πετυχημένος, από τα 7 που έφτιαξα, πρόλαβα να βγάλω φωτογραφία τα δύο που απέμειναν! 

Μπορούν να καταναλωθούν και στην πρώτη φάση, αν αντί για λουκάνικο βάλουμε στο κέντρο κύβους  από γαλοπούλα ή ζαμπόν έως 4% λιπαρά. 


Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015

Milko 0% και δίαιτα Ντουκάν

Ξέρω κάποιοι διαφωνούν (χωρίς αξιόπιστα επιχειρήματα), αλλά το  milko 0% για μένα ανήκει στα επιτρεπόμενα τρόφιμα. Το καταναλώνω ως γαλακτοκομικό, δεν το μετράω στα ανεκτά και πλέον το δοκίμασα και πιστεύω ότι μπορεί να καταναλωθεί ακόμα και στην επίθεση. Θα μου πείτε, ναι αλλά έχει κακάο! Το πρόβλημα με το κακάο γενικά, είναι τα λιπαρά και οι υδατάνθρακές του, γι' αυτό είναι περιορισμένο σε αυτή τη δίαιτα. Όμως, ξέρουμε ότι ο Dukan έχει βγάλει κακάο με 1% λιπαρά και το επιτρέπει σε απεριόριστες ποσότητες ακόμα και στην επίθεση. Από τη στιγμή που το milko έχει 0% λιπαρά, προφανώς το κακάο που χρησιμοποιεί η εταιρία είναι κάποιο αντίστοιχο κακάο χωρίς λιπαρά. Το ίδιο ισχύει και για τους υδατάνθρακες που είναι σε χαμηλό και επιτρεπόμενο ποσοστό.

Στην ουσία δηλαδή όταν καταναλώνεις μίλκο είναι σαν να έχεις πάρει μισό λίτρο γάλα 0%, να έχεις προσθέσει 1 κουταλιά της σούπας κακάο χωρίς λιπαρά κι άλλη μία κουταλιά ζαχαρίνη. Επιτρέπεται να πιεις αυτό το ρόφημα, έτσι δεν είναι; Για τον ίδιο ακριβώς λόγο θεωρώ ότι επιτρέπεται και το μίλκο, τηρώντας φυσικά τον περιορισμό του 1 λίτρου γαλακτοκομικών τη μέρα.

Επειδή κάπου διάβασα ως επιχείρημα κατά της κατανάλωσης  milko ότι ο Ντουκάν λέει το κακάο 1% πλέον το έχει στα ανεκτά, να σας ενημερώσω ότι έχω το κακάο 1% με τη ΝΕΑ συσκευασία που κυκλοφόρησε πρόσφατα (update 06/2015) και στο πινακάκι το έχει ΕΛΕΥΘΕΡΟ σε όλες τις φάσεις. Γι' αυτό παρακαλώ πολύ όσους δίνουν τέτοιες πληροφορίες να τις ελέγχουν πρώτα.

Αν συγκρίνετε την ετικέτα με τα διατροφικά στοιχεία του συγκεκριμένου προϊόντος με άλλα, μη σοκολατούχα γάλατα που έχουν 0-2% λιπαρά, θα δείτε ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές. Έχει λίγο παραπάνω πρωτεΐνη, πράγμα που στη δική μας δίαιτα κάθε άλλο παρά πρόβλημα είναι. Όσον αφορά τους υδατάνθρακες, η διαφορά της τάξεως του 0,1-0,2% για μένα είναι αμελητέα: 

ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΑΝΑ 100g

Milko 0%
Θερμίδες 35kcal, πρωτεΐνες 3.8 g, υδατάνθρακες 4,9 g, λιπαρά 0g

Θερμίδες 41kcal, πρωτεΐνες 3.3 g, υδατάνθρακες 4,8 g, λιπαρά 1g

Θερμίδες 41kcal, πρωτεΐνες 3.3 g, υδατάνθρακες 4,8 g, λιπαρά 1g

Θερμίδες 46kcal, πρωτεΐνες 3.3 g, υδατάνθρακες 4,8 g, λιπαρά 1,5g

Θερμίδες 33kcal, πρωτεΐνες 3.3 g, υδατάνθρακες 4,9 g, λιπαρά 1,5g

Θερμίδες 47.3kcal, πρωτεΐνες 3.3 g, υδατάνθρακες 4,7 g, λιπαρά 1,5g

ΟΛΥΜΠΟΣ υψηλής παστερίωσης ελαφρύ
Θερμίδες 45kcal, πρωτεΐνες 3.2 g, υδατάνθρακες 4,7 g, λιπαρά 1,5g

Το n'joy 0% της ΦΑΓΕ  έχει 5,5% υδατάνθρακες, δηλαδή παραπάνω από το milko γι' αυτό δεν το προτιμώ. 

Γι' αυτούς τους λόγους λοιπόν θεωρώ ότι το milko είναι ένα γάλα που δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα άπαχα γάλατα, οπότε μπορούμε να το καταναλώνουμε κανονικά. Αυτή βέβαια είναι η προσωπική μου άποψη και σας υπενθυμίζω πως ούτε ειδικός στη Ντουκαν είμαι, ούτε διατροφολόγος, ούτε coach. Απλά ενημερώνω για πράγματα που ακολουθώ ή ίδια και ο καθένας κρίνει και αποφασίζει τι θα κάνει! Πολλοί αναφέρουν ότι το κακάο τους κολλάει γενικότερα. Αν δείτε ότι καταναλώνοντας  milko δεν χάνετε κιλά, σταματήστε το. Αν χάνετε, δεν υπάρχει λόγος να το στερηθείτε. Δεν αντιδρούν όλοι οι οργανισμοί με τον ίδιο τρόπο.

Ενημέρωση 06/2015: Δεν είχα προσέξει ότι στα παλαιότερα  coaching έχει απαντηθεί αν επιτρέπεται ή όχι, σοκολατούχο γάλα με την ίδια διατροφική αξία του milko free:

dietnow : Can I drink chocolate milk 0%sugar 0%fat, 3,8protein, 4,8carb in 100ml with sweeteners? may I use it for the desert recipes?How much can I drink every day?
Moderatrice cathy : Welcome dietnow, your chocolate milk drink is ok. You can drink it or use it to prepare delicious "sweet" Dukan recipes. However don't have more than 1 Kg dairy fat free products per day. Tchin tchin ! 


Και για να λυθούν όλες οι απορίες έκανα ερώτηση στην επίσημη σελίδα στέλνοντας τα διατροφικά στοιχεία του milko free και μου είπαν ότι επιτρέπεται, το υπολογίζουμε στα γαλακτοκομικά, όμως να μην το καταναλώνουμε απεριόριστα επειδή περιέχει γλυκαντικά! 

Επιτρέπεται λοιπόν και το milko free αλλά θα πρέπει να το υπολογίζουμε και αυτό στο 1 λίτρο γαλακτοκομικών τη μέρα, ακριβώς όπως το είχα γράψει εξαρχής. 

Επειδή κάποιοι το ζητούν σας παραθέτω το πινακάκι από το κακάο 1% του Ντουκάν, που δείχνει ότι είναι ελεύθερο για κατανάλωση σε όλες τις φάσεις, με τη διευκρίνηση *"στο πλαίσιο μιας ποικίλης και ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής". Οποιος έχει αγοράσει και άλλα προϊόντα Ντουκάν γνωρίζει καλά πως οι αντίστοιχοι πίνακες έχουν περιορισμούς και απαγορεύσεις ανά φάση. Εδώ δεν υπάρχουν. 

Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015

Τελικά τρώμε γιαούρτια με φρούτα;

Αυτή την ερώτηση μου την κάνετε όλο και περισσότεροι και όχι άδικα, αφού το βιβλίο αναφέρει γιαούρτια με φρούτα και μας μπερδεύει. Δυστυχώς όμως ο Ντουκάν μάλλον εννοεί κάποια συγκεκριμένα γιαούρτια που υπάρχουν στη Γαλλία. Στην Ελλάδα, μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, δεν έχουμε γιαούρτια απλά με γεύση ή άρωμα φρούτων. Όλα έχουν κομματάκια και τα κομματάκια φρούτων απαγορεύονται αυστηρά στη δίαιτα Dukan! 

Ξέρω ότι πολλοί δεν τρώτε το γιαούρτι σκέτο και τα γιαούρτια με φρούτα είναι μια καλή λύση. Δυστυχώς όμως δεν μπορούμε να φάμε του εμπορίου. Μπορούμε όμως να κάνουμε δικά μας γιαούρτια με γεύσεις:

- Μπορούμε να ρίξουμε 1-2 σταγόνες άρωμα βανίλιας και ζαχαρίνη στο απλό γιαουρτάκι μας, μετατρέποντάς το σε γιαούρτι βανίλια. 

- Μπορούμε να στύψουμε ελάχιστο λεμονάκι, να προσθέσουμε λίγη ζαχαρίνη και να κάνουμε ένα ωραίο φρουτένιο γιαούρτι. 

- Λίγο ξύσμα πορτοκαλιού και ζαχαρίνη, μας δίνουν ένα νόστιμο επιδόρπιο!

- Με μια κουταλιά κακάο, λίγη ζαχαρίνη και καλό ανακάτεμα έχουμε ένα σοκολατένιο γιαούρτι.

- Προσθέστε στο γιαούρτι σας μια κουταλιά goji berries και ζαχαρίνη. Αφήστε τα να μαλακώσουν και θα έχετε ένα ωραιότατο γιαούρτι με φρούτα! 

- Μπορούμε να βάλουμε λίγο ζελέ (πχ φράουλα) με το γιαούρτι μας. Ανακατεύουμε 1 φακελάκι ζελέ με το μισό από το νερό που γράφει στις οδηγίες και στη συνέχεια το αναμιγνύουμε με 1 κεσεδάκι γιαούρτι 0-2%. Μοιράζουμε σε μπωλ και το βάζουμε στο ψυγείο. 

- Τέλος, αφήνω το απόλυτο φρουτογιαουρτάκι. Προσθέστε στο γιαούρτι σας λίγο γλυκό του κουταλιού κολοκύθα. Για μένα είναι το τέλειο υποκατάστατο φρούτου γι αυτό τρέξτε να αγοράσετε κολοκύθες όσο ακόμα προλαβαίνετε! 

Η φωτογραφία είναι από το pinterest.